De jury let op een aantal zaken. Om in aanmerking voor de winst te komen moet je ten eerste gemakkelijk vindbaar zijn. Ten tweede moeten profielpagina's van de eigen instelling, LinkedIn, Academia of andere profielpagina's actueel zijn. De informatie die op deze pagina's te vinden is moet concreet en duidelijk zijn. Met actuele beeld en geluid scoor je ook (denk aan online lectures). En hoe meer kanalen je gebruikt om jezelf te presenteren, hoe beter. Dit alles is gedachte houdend, besloot de jury, dat de prijs gaat naar...
Kornelis Blok en Mirko Tobias Schäfer de runner-up is! van harte gefeliciteerd. De jury, bestaand uit Ries Agterberg (DUB), Melanie Peters (Studium Generale) en Dorinne Raaimakers (Universiteitsbibliotheek), zei er het volgende over:
"De jury is van mening dat, alle criteria in acht nemend en rekening houdend met genoemde hoogte- en dieptepunten, Kornelis Blok en Mirko Tobias Schäfer als respectievelijk winnaar en runner up aangewezen moeten worden. Blok (gepromoveerd in 1991) combineert een goede online zichtbaarheid (diverse actuele profielpagina's, een blog en twitteraccount, diverse TED-talks) met een indrukwekkend aantal goed geciteerde publicaties. Hij bereikt met zijn pleidooi voor duurzame energie een breed publiek. Schäfer (gepromoveerd in 2008) is niet alleen bijzonder zichtbaar online, hij levert ook een belangrijke bijdrage aan het debat rondom nieuwe media. Zijn proefschrift is onder CC0-licentie (Creative Commons) via zijn website voor de hele wereld vrij beschikbaar. De jury heeft hoge verwachtingen van hem."
Nogmaals gefeliciteerd!