Niels Oskam
Oprichter Rank a BrandHet idee voor 'Rank a Brand' schoot door zijn hoofd in 2008, in de Kalverstraat. De drukste winkelstraat in Amsterdam. Hij zocht een 'eerlijk' spijkerbroekmerk, gemaakt zonder uitbuiting van arbeiders in verre landen en zonder giftige stoffen. In de winkel lukte het echter niet om informatie te krijgen over hoe duurzaam de broek was gemaakt. Zonder broek is hij thuis zelf die informatie gaan zoeken op de websites van die merken. Vervolgens deelde hij die informatie met vrienden en de stap naar een eigen website was niet ver weg. Bouwend aan de organisatie merkte hij al gauw dat hij niet de enige is die graag eerlijke kleding draagt. 'Rank a Brand' is een groeiende beweging, in termen van website bezoekers, medewerkers, media aandacht en bovenal: het aantal merken dat achter de broek wordt gezeten over duurzaamheid. Op dit moment bezoeken tienduizenden consumenten de site of de app, en zijn meer dan 400 modemerken beoordeeld op duurzaamheid.
Ook andere sectoren zijn onder de loep genomen, zoals voeding, electronica, kranten&tijdschriften, telecom en reisorganisaties. Rank a Brand oprichter Niels Oskam – nr. 86 in de Duurzame 100 van Trouw - is een ervaren en inspirerende spreker voor uw congres of seminar. Op toegankelijke wijze deelt hij graag zijn kennis van trends op het gebied van duurzaamheid die spelen in de verschillende sectoren die zijn beoordeeld door 'Rank a Brand'. Daarnaast weet hij wat er leeft onder consumenten en op social media.